Bijna 10 procent van gamende jongens is gameverslaafd

Universiteit Utrecht – 4/2016

Gamen is hot en veel jongeren spenderen wekelijks vele uren aan hun favoriete game. Maar op een leeftijd waar ze zelf nog zoekende zijn is het gemakkelijk om zichzelf helemaal te verliezen in deze alternatieve realiteit.

Wat altijd begint als een onschuldige hobby kan zo soms uitmondden in een echte verslaving met gevolgen op hun zelfbeeld, persoonlijke relaties en schoolprestaties. Soms zelfs met een blijvende impact op de rest van hun leven.

Maak jongeren bewust van de gevaren

In een interactieve lezing voor scholen of verenigingen bespreek ik mijn verhaal en de impact van een 10-jarige gameverslaving op mijn leven om zo jongeren te inspireren bewust om te gaan met games & social media.

Topics die aan bod komen:

  • Gameverslaving
  • Social Mediagebruik
  • Cyberpesten

Op het einde nodig ik jongeren uit om meer buiten te komen en contacten in de ‘echte’ wereld te onderhouden.

Praktische info:

  • Eén lesuur (50 minuten)
  • Idealiter voor een groep van 80-200 leerlingen, kleiner of groter kan ook.
  • Gericht naar 1e en 2e graad middelbaar.

Nodig mij uit op uw school op het contactformulier hieronder of per mail naar [email protected] .

Risico’s Gameverslaving

School:

  • Schoolprestaties gaan achteruit
  • Moe op school door laat te gaan slapen
  • Melden zich ziek of spijbelen
  • Maken geen huiswerk meer

Sociale leven:

  • Vriendschappen in het echte leven verdwijnen
  • Sociale vaardigheden gaan achteruit
  • Hebben vaak ruzie met hun ouders
  • Stoppen met sporten of andere hobby’s
85%
Jongeren die gamen*
1 op 10
Jongens (12-15j) die gameverslaafd* zijn

Neem contact op

    Je naam (verplicht)

    Je e-mail (verplicht)

    Je telefoonnummer (verplicht)

    Onderwerp

    Je bericht

    Tijd dat jongeren (12-18j) dagelijks aan social media spenderen

    Gameverslaving in de Media

    Start typing and press Enter to search